آبان ۳۰, ۱۳۹۷
سر خط خبرها :
نظرات

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. 4

    رحمانزاده

    با آقا حمید موافقم، در هیچ جایی و هیچ مکانی در مورد حمل و نقل ریلی صحبت نشده در ضمن علاوه بر این تبلیغات زمان دقیق حرکت قطاره باید اطلاع رسانی شود تا مردم بر مبنای آن بتوانند برنامه ریزی کنند، علاوه بر آن با وجود این خط ریلی دلیل استفاده بیش از حد از کشنده های سنگین در مسیر دو طرفه و تنگ مرن جلفا چیست؟!!! شرکتهایی که از این کشنده ها استفاده میکنند انگشت شمارند و این عده کم از بیت المال(جاده آسفالت) بیشتر از تمام مردم استفاده میکنند البته حرفی در استفاده آنها تا زمانی که جان دیگر مردم در خطر نباشد، نیست. چه بهتر که اینگونه اشخاص به استفاده از حمل و نقل ریلی تشویق که هیچ بلکه مجبور شوند.

    پاسخ
  2. 3

    مرندی

    در سطخ دنیا قطار برقی بعلت داشتن امتیازات خاص از جمله راحتی حمل بار و مسافر – ارزان بودن – استهلاک کمتر – سرعت جابجائی و چندین مورد دیگر بیشتر مورد استقاده قرار میگیرد بطوریکه دولت جمهوری اسلامی با کمبود اعتبار قطار تبریز آذرشهر رابرقی نموده در نظر دارد قطار میانه تبریز را برقی نماید اگر قطار تبریز و جلفا در حالت اغما است تقصیر بعلت عدم مدیریت صحیح مسئولین است . میتوان با مدیریت درست و حساب شده از قطار برقی تبریز وجلفا بنحو احسن استفاده نمود کما اینکه در گذشته استفاذه می شد

    پاسخ
  3. 2

    حمید

    جناب مصطفایی ممنون از پوشش این موضوع در وب سایتتان.
    متاسفانه بدلیل عدم اطلاع رسانی دستگاه های ذیربط در سطح شهر و استان در خصوص امتیازات ویژ ه سیستم حمل و نقل ریلی در مقایسه با سیستم جاده ای ( آن هم جاده غیر استاندارد و پر حادثه مرند-جلفا) ضروری است که به پتانسیل ویژه خط آهن مرند-جلفا توجه ویژه ای شود.
    موارد پیشنهادی بنده در مورد رونق دوباره در بهره گیری از سیستم ریلی شامل :
    تغییر ساعات حرکت
    تبلیغات از طریق شبکه استانی
    ارائه تخفیف های دانشجویی. مسافرتی و کارمندی برای مسافران روزانه این مسیر
    تسهیل نقل و انتقال گردشگران مسافرت کننده با قطار به مناطق دیگر شهر
    توجه مسئولین و اتاق فکر منطقه آزاد ارس به سیستم ریلی
    فرهنگ سازی استفاده از قطار در مدارس و دانشگاه های منطقه از طریق برگزاری تورهای علمی و تفریحی و…
    می تواند باعث افزایش میزان سفرها از طریق قطار شود.
    حیف که مردم شهرمان از مزایای این سیستم اطلاعی ندارند و با عدم استفاده شان زمینه ساز حذف این امکانات و تسهیلات حاضر و آماده خواهند شد و تازه پس از چند سال دست به دامن نماینده مجلس و مدیران استانی خواهند شد که برای ما قطار بین شهری بیاورید.

    پاسخ
  4. 1

    اکبری

    اولین مسیر از خطوط ریلی کشور که بصورت برقی بود مسیر جلفا به تبریز به طول 149 کیلومتر بود که در زمان خود یک تکنولوژی پیشرفته در منطقه بود و زمانی بود که در بسیاری از جاهای تهران خبر از مترو و قطار سریع السیر نبود اما اکنون بعد از چندین سال همان مسیر با همان لوکوموتیوها بدون هیچ تغییر باقی مانده است. امروزه دیگر مردم وقت آن را ندارن که وقت خود را با تکنولوژی صد سال پیش تلف کنند . این مسیر برای استفاده مردم نیاز به فرهنگ سازی ندارد بلکه نیاز به بهسازی و پیشرفت دارد.

    پاسخ